Ansökan om reparationsbidrag
Enligt SFS 2018:222
Sökande är alltid personen med funktionsnedsättning. Är den funktionsnedsatte omyndig ska vårdnadshavare ange sig som kontaktperson.
Kontaktperson fylls i om någon annan än sökande ska kontaktas eller om sökande inte kan föra sin egen talan under handläggningen. En kontaktperson kan ha olika roller:
Ange vilken åtgärd du söker bidrag för.
Faktura/offert – För att kunna få bidrag behöver du skicka med en faktura på utförd reparation, service eller besiktning (hiss). Om du önskar söka för en aktuell reparation, service eller besiktning innan den är utförd skickar du istället in en offert.
Fullmakt – ska skickas in om annan person än du själv ska föra din talan i ärendet.
Intyg – Du behöver inte skicka med ett intyg vid ansökningstillfället. Fastighetskontoret kan däremot komma att begära in intyg i vissa fall.
Utbetalning av bidrag – För att kunna betala ut det beviljade bidraget skyndsamt är det viktigt att du fyller i dina bankuppgifter samt vilket belopp du söker bidrag för.
Personuppgifter
För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver vi spara personuppgifter om dig. Dina personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen
(EU) 2016/679 samt annan tillämplig lagstiftning. För att veta mer om varför och hur länge dina personuppgifter behandlas och dina rättigheter som registrerad,
se https://www.hallstahammar.se/dataskydd
Du kan alltid begära att få ta del av informationen om hur dina personuppgifter behandlas genom att kontakta kommunen på 0220-240 00 eller mejla till kundcenter@hallstahammar.se
Inloggning krävs för denna e-tjänst
E-tjänsten måste signeras innan inskick
Tillgänglig som PDF