Ansökan färdtjänst

Denna e-tjänst har 12 steg
  • 1. Information
  • 2. Sökandes personuppgifter
  • 3. Vårdnadshavare 2
  • 4. Funktionsnedsättning
  • 5. Hjälpmedel
  • 6. Övriga upplysningar
  • 7. Medgivande
  • 8. Läkarintyg
  • 9. Bilagor
  • 10. Förhandsgranska
  • 11. Signera
  • 12. Skicka in

Färdtjänst ansökan

  

Här kan du ansöka om färdtjänst. Särskild kollektivtrafik är en transport för personer som på grund av en varaktig funktionsnedsättning inte klarar att resa med allmän kollektivtrafik.

Du kommer att få lämna in ett läkarutlåtande, bilagan skickas med som pdf-fil till din e-postadress när du har fyllt i ansökan.

Du kan även skriva ut läkarutlåtande från www.hallstahammar.se. Beslut sker enligt färdtjänstlagen.

 

Väljer du att skicka in via e-tjänsten behöver du ange en e-postadress för att kunna få ett kvitto på din ansökan, logga in för att starta e-tjänst (se längst ner på sidan).

 

 

Personuppgifter  

 

För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver vi spara personuppgifter om dig. Dina personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen (EU) 2016/679 samt annan tillämplig lagstiftning. För att veta mer om varför och hur länge dina personuppgifter behandlas och dina rättigheter som registrerad, se http://www.hallstahammar.se/dataskydd 

Du kan alltid begära att få ta del av informationen om hur dina personuppgifter behandlas genom att kontakta kommunen på 0220-240 00 eller mejla till kundcenter@hallstahammar.se  

 

 

Information

Inloggning

Inloggning krävs för denna e-tjänst

E-tjänsten måste signeras innan inskick

Tillgänglig som PDF

Ladda ned