Anmälan om användning av avfall för anläggningsändamål

Denna e-tjänst har 9 steg
  • 1. Sökande
  • 2. Fastighetsägaren
  • 3. Typ av avfall som ska användas
  • 4. Risk för förhöjda halter i avfallet
  • 5. Platsen där avfallet ska användas för anläggningsändamål
  • 6. Samråd och ytterligare uppgifter
  • 7. Förhandsgranska
  • 8. Signera
  • 9. Skicka in

Anmälan om användning av avfall för anläggningsändamål
enligt kapitel 29, 35 § i förordning 2013:251 gäller för anmälningsplikt C och verksamhetskod 90.141 för att återvinna icke-farligt avfall för anläggningsändamål på ett sätt som kan förorena mark, vattenområde eller grundvatten om föroreningsrisken är ringa.

I e-tjänsten kan du bifoga situationsplan eller karta över området. Om prover är tagna från massorna ska du bifoga provtagningsresultat.

Anmälan ska skickas in till bygg- och miljöförvaltningen senast sex veckor innan planerad användning av avfallet om inget annat anges. En timavgift tas ut för handläggning av ärendet. Timavgiften är fastställd av kommunfullmäktige och finns på vår webbplats hallstahammar.se.

 

Personuppgifter

För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver vi spara personuppgifter om dig. Dina personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen

(EU) 2016/679 samt annan tillämplig lagstiftning. För att veta mer om varför och hur länge dina personuppgifter behandlas och dina rättigheter som registrerad,

se https://www.hallstahammar.se/dataskydd

 

Du kan alltid begära att få ta del av informationen om hur dina personuppgifter behandlas genom att kontakta kommunen på 0220-240 00 eller mejla till kundcenter@hallstahammar.se

 

 

 

Information

Inloggning

Inloggning krävs för denna e-tjänst

E-tjänsten måste signeras innan inskick

Tillgänglig som PDF

Ladda ned