Ansökan fritidshemsplats

Denna e-tjänst har 7 steg
  • 1. Ansökan fritidshem
  • 2. Vårdnadshavare 1 (fakturamottagare)
  • 3. Vårdnadshavare 2
  • 4. Övriga frågor och upplysningar
  • 5. Förhandsgranska
  • 6. Signera
  • 7. Skicka in

Ansökan fritidshemsplats

Här kan du ansöka om fritidshemsplats direkt via e-tjänst, logga in med BankID nedan för att starta. Om barnet har två vårdnadshavare ska båda signera/skriva under ansökan. Du behöver fylla i personuppgifter och e-postadress.

 

Ansökan

För att få plats i fritidshemmet behöver du lämna in en skriftlig ansökan. Vi ser gärna att ansökan lämnas in i så god tid som möjligt, dock senast två veckor före önskat startdatum.

 

Vistelsetid

Schemat för barnets vistelsetid är en skriftlig överenskommelse mellan dig och Hallstahammars kommun. Vistelsetiden förläggs utifrån dina arbetstider eller studietider inklusive restid.

 

Obekväm arbetstid

Arbetar du och den andre vårdnadshavaren obekväma arbetstider behöver ni båda lämna in ett intyg. Intyget behöver skrivas under av arbetsgivaren. Obekväma arbetstider är 05.00-06.30 och 18.30-22.00.

 

 

Personuppgifter

För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver vi spara personuppgifter om dig. 
Dina personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen (EU) 2016/679 samt annan tillämplig lagstiftning. För att veta mer om varför och hur länge dina personuppgifter behandlas och dina rättigheter som registrerad, se https://www.hallstahammar.se/dataskydd.  

Du kan alltid begära att få ta del av informationen om hur dina personuppgifter behandlas genom att kontakta kommunen på 0220-240 00 eller mejla till kundcenter@hallstahammar.se 

 

Information

Inloggning

Inloggning krävs för denna e-tjänst

E-tjänsten måste signeras innan inskick

Tillgänglig som PDF

Ladda ned