Trafikanordningsplan för gatu- och ledningsarbeten

Denna e-tjänst har 6 steg
  • 1. Säkerhet och tillstånd
  • 2. Sökande
  • 3. Information om arbete
  • 4. Lokala trafikföreskrifter
  • 5. Signera
  • 6. Skicka in

Trafikanordningsplan för gatu- och ledningsarbeten

Vid arbeten på väg eller gata inom Hallstahammars kommun krävs en godkänd trafikanordningsplan (TA-plan). Planen ska bifogas ansökan om schakttillstånd och beskriva vilka skyltar, avstängningar och andra anordningar som behövs för att skapa en trygg och säker trafikmiljö. Detta gäller både för de som arbetar på platsen och för de trafikanter som passerar. En kopia av den godkända TA-planen ska alltid finnas tillgänglig på arbetsplats.

 

Du kan läsa mer om tillstånd för att gräva och schakta på

 

 

 

 

Personuppgifter  

 

För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver vi spara personuppgifter om dig. Dina personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen (EU) 2016/679 samt annan tillämplig lagstiftning. För att veta mer om varför och hur länge dina personuppgifter behandlas och dina rättigheter som registrerad, se http://www.hallstahammar.se/dataskydd   

Du kan alltid begära att få ta del av informationen om hur dina personuppgifter behandlas genom att kontakta kommunen på 0220-240 00 eller mejla till kundcenter@hallstahammar.se

 

Information

Inloggning

Inloggning krävs för denna e-tjänst

E-tjänsten måste signeras innan inskick