Lämplighetsintyg

  1. 1. Lämplighetsintyg
  2. 2. Förhandsgranska
  3. 3. Signera
  4. 4. Skicka in

Denna e-tjänst har 4 steg och kräver e-legitimation för inloggning och signering.

Lämplighetsintyg

 

Här kan du som behöver ett lämplighetsintyg begära ett via e-tjänst. Du kommer att behöva fylla i personuppgifter, e-postadress på två ojäviga personer, dvs. ej nära anhörig eller släkting till dig. Båda personerna kommer att få en länk till e-postadressen som man loggar in på med hjälp av BankID för att kunna signera intyget.

 

Om personerna signerar lämplighetsintyget kommer du få ett e-postmeddelande där det står bekräftat att alla medsignerare har skrivit under din begäran och intyget skickas in till Överförmyndarnämnden.

 

Kom ihåg att bifoga: (om du inte redan lämnat in bilagor i samband med intresseanmälan)

-Betyg eller intyg på utbildningar och arbeten

-Övriga handlingar som styrker din kompetens och erfarenhet som du vill att Överförmyndarnämnden tar med i bedömningen

- Personbevis om du inte bor i Hallstahammar

 

 

Genom att du klickar på ”Skicka” i e-tjänsten godkänner du att Hallstahammars kommun lagrar dina uppgifter enligt personuppgiftslagen (PuL). Det innebär att vi registrerar dina uppgifter för hantering av ärendet. Läs mer om personuppgifter och offentlighetsprincipen på http://hallstahammar.se/pul.