Anmälan om registrering av livsmedelsanläggning

Denna e-tjänst har 5 steg
  • 1. Anmälan
  • 2. Verksamhet
  • 3. Förhandsgranska
  • 4. Signera
  • 5. Skicka in

Registrering av livsmedelsanläggning

Anmälan om registrering ska göras minst två veckor innan start av ny anläggning eller ägarbyte. En timavgift tas ut för handläggning av ärendet. Timavgiften är fastställd av kommunfullmäktige och beslutet om det hittar du på vår webbplats http://www.hallstahammar.se  efter debiteras en årlig kontrollavgift enligt gällande taxa beroende på riskerna som finns i er verksamhet.

 

 

Personuppgifter

För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver vi spara personuppgifter om dig. Dina personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen

(EU) 2016/679 samt annan tillämplig lagstiftning. För att veta mer om varför och hur länge dina personuppgifter behandlas och dina rättigheter som registrerad,

se https://www.hallstahammar.se/dataskydd

 

Du kan alltid begära att få ta del av informationen om hur dina personuppgifter behandlas genom att kontakta kommunen på 0220-240 00 eller mejla till kundcenter@hallstahammar.se

 

 

Information

Inloggning

Inloggning krävs för denna e-tjänst

E-tjänsten måste signeras innan inskick

Tillgänglig som PDF

Ladda ned