Ansökan om grundskola

  1. 1. Elevens personuppgifter
  2. 2. Upplysningar om flytt/byte av skola
  3. 3. Vårdnadshavare 1
  4. 4. Vårdnadshavare 2
  5. 5. Förhandsgranska
  6. 6. Signera
  7. 7. Skicka in

Denna e-tjänst har 7 steg och kräver e-legitimation för inloggning och signering.

Ansökan om grundskola

 

Den här e-tjänsten använder du när du ska ansöka om grundskola. Du kan välja mellan följande:

 

  • Inflyttad till kommunen
  • Byte till skola i annan kommun (bosatt i Hallstahammars kommun)
  • Flyttar inom kommunen
  • Flyttar och avslutar sin skolgång i Hallstahammars kommun
  • Önskar skola i Hallstahammars kommun (bosatt i annan kommun)

 

 

Genom att du klickar på ”Skicka” i e-tjänsten godkänner du att Hallstahammars kommun lagrar dina uppgifter enligt personuppgiftslagen (PuL). Det innebär att vi registrerar dina uppgifter för hantering av ärendet. Läs mer om personuppgifter och offentlighetsprincipen på http://hallstahammar.se/pul.