Inflytt, utflytt, byte av grundskola

Denna e-tjänst har 8 steg
  • 1. Elevens personuppgifter
  • 2. Anmälan/ansökan om flytt samt byte av skola
  • 3. Vårdnadshavare 1
  • 4. Vårdnadshavare 2
  • 5. Vårdnadshavare 2
  • 6. Förhandsgranska
  • 7. Signera
  • 8. Skicka in

Inflytt, utflytt, byte av grundskola

 

Den här e-tjänsten använder du när du ska ansöka om grundskola. Du kan välja mellan följande:

 

  • Inflyttad till kommunen (tilldelning av skola enligt upptagningsområde)
  • Anmälan om byte till skola i annan kommun (folkbokförd i Hallstahammars kommun)
  • Anmälan om flytt och avslut av skolgång i Hallstahammars kommun
  • Ansökan om skolplacering i Hallstahammars kommun (folkbokförd i annan kommun)
  • Ansökan om byte till annan skola i Hallstahammars kommun (folkbokförd i Hallstahammars kommun)

 

 

Personuppgifter 


För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver vi spara personuppgifter om dig. 
Dina personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen (EU) 2016/679 samt annan tillämplig lagstiftning. För att veta mer om varför och hur länge dina personuppgifter behandlas och dina rättigheter som registrerad, se https://www.hallstahammar.se/dataskydd.  

Du kan alltid begära att få ta del av informationen om hur dina personuppgifter behandlas genom att kontakta kommunen på 0220-240 00 eller mejla till kundcenter@hallstahammar.se 

 

 

 

Information

Inloggning

Inloggning krävs för denna e-tjänst

E-tjänsten måste signeras innan inskick

Tillgänglig som PDF

Ladda ned