Begäran om registerutdrag enligt dataskyddsförordningen (GDPR)

Denna e-tjänst har 5 steg
  • 1. Begäran av registerutdrag
  • 2. Nämnd
  • 3. Förhandsgranska
  • 4. Signera
  • 5. Skicka in

Begäran om registerutdrag enligt dataskyddsförordningen (GDPR)

Här kan du begära, med stöd i dataskyddsförordningen GDPR, besked om behandlingen av dina personuppgifter och information kring behandlingen som sådan. Den vars personuppgifter behandlas av kommunen har rätt att få informa­tion när person­upp­gifterna behandlas. Information om personuppgiftsbehandlingen ska lämnas av kommunen både när uppgifterna samlas in och när den registrerade begär det. Om du vill se vilka personuppgifter kommunen behandlar om dig kan du begära ett registerutdrag genom att fylla i blanketten Begäran om registerutdrag. Du kan enbart begära ut ett registerutdrag per nämnd och år.

Det kan till exempel vara en uppgift om att du finns med:

  • i ett datasystem som skolan använder.
  • i ekonomisystemet om du sökt bygglov.
  • i rekryteringssystemet om du sökt arbete inom kommunen. 

 

Beställa intyg  eller handlingar
Vill du beställa tjänstgörings-, arbetsgivarintyg eller betygskopior finns det formulär och e-tjänster för detta.

 

Personuppgifter
För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver vi spara personuppgifter om dig.
Dina personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen (EU) 2016/679 samt annan tillämplig lagstiftning. 
För att veta mer om varför och hur länge dina personuppgifter behandlas och dina rättigheter som registrerad, se hallstahammar.se/dataskydd. Du kan alltid begära att få ta del av informationen om hur dina personuppgifter behandlas genom att kontakta kommunen på 0220-240 00 eller maila till kundcenter@hallstahammar.se

 

Information

Inloggning

Inloggning krävs för denna e-tjänst

E-tjänsten måste signeras innan inskick